Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Nytt smart verktyg förenklar ditt jobbsökande

”Mitt förslag är att ni tar över Arbetsförmedlingens jobb" tycker Kerstin i Skurup
Foto: Kommunal
Kommunal kan inte ta över Arbetsförmedlingens jobb, men vi tog till oss att vi borde underlätta medlemmarnas jobbsökande. Detta får nu sin lösning i Trampolin – ett helt nytt smart jobbsökarverktyg som nu ska göra det enklare att hitta ett nytt jobb. Trampolin skapar automatiskt ditt CV och lägger ut det på alla populära jobbsökarsajter. Man skulle kunna säga att Trampolin söker jobb åt dig – så att du kan ägna dig åt annat.

Trampolin gör det möjligt att registrera dig och söka jobb på mängder av jobbsajter – från ett och samma ställe. Du kan även göra dig tillgänglig för tusentals tjänster genom att med ett enkelt knapptryck sprida och uppdatera din profil hos arbetsgivare, rekryterare och på jobbsajter.

När du lagt in dina uppgifter tar Trampolin över jobbsökandet.

I många av Kommunals yrken finns en stor efterfrågan på personal. Oavsett om du söker jobb som undersköterska, personlig assistent, barnskötare eller jobb inom räddningstjänst eller hemservice så är Trampolin tjänsten för dig - här finns jobb inom alla områden. Förhoppningen är att Trampolin ska bidra till en större rörlighet på arbetsmarknaden i framtiden.

Många som jobbar inom välfärden är stekheta och kommer att möta en arbetsmarknad i medvind, säger Tobias Baudin, ordförande i Kommunal.

- Det är en signal till arbetsgivarna att man i framtiden inte kommer jobba vidare med dåliga villkor fram till pensionen. Om man inte får den löneutvecklingen man förtjänar ska det vara lätt för medlemmarna att söka sig någon annanstans, säger Tobias Baudin.

Trampolin söker jobb åt dig

Trampolin bygger ditt CV i en lättläst och tydlig mall. Du kan även skriva ut ditt CV i en snygg layout om du vill.

Toppen att mitt CV och övriga uppgifter blir pushade till rekryteringssidor. Det antalet rekryteringssidor som uppgifterna skickas till skulle jag inte ha tid att registrera mig hos på egen hand, säger en medlem som redan börjat använda Trampolin.

Kom igång med Trampolin idag

För att få tillgång till Trampolin behöver du vara medlem i Kommunal och ha ett BankID. Du hittar Trampolin under Mina sidor på kommunal.se.

Läs mer om Trampolin www.kommunal.se/trampolin

Logga in på Mina sidor för att få tillgång till Trampolin