Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Vi bygger en snabbare och bättre rådgivning

"Mer personal till Kommunals telefon, kommer knappt fram!" tycker Veronica i Timrå
Foto: Kommunal
En av Kommunals viktigaste uppgifter är att ge dig som medlem koll på dina anställningsvillkor och reglerna där du jobbar. Nu uppgraderar vi vår rådgivning Kommunal Direkt för att ge dig rätt svar snabbt.

Kommunal Direkt är en uppskattad medlemsservice, men den kan bli ännu vassare. Tidigare har vi haft problem med telefonköer som periodvis varit alldeles för långa. Därför bygger vi nu en mer effektiv version av vår rådgivning.

Med start den 1 november är nya Kommunal Direkt på plats - med mer resurser och en modern och smart organisation. På så sätt ska vi få ner svarstiderna, höja kvaliteten i rådgivningen och bli träffsäkra när vi skickar din fråga vidare. Dessutom kommer vi att kunna bemanna bättre när vi behöver vara extra tillgängliga för dig och andra medlemmar.

- Du kommer kanske inte att märka skillnaden direkt, eftersom det tar tid att jobba in en stor förändring. Men vi tror att förbättringarna ska börja visa sig tydligt nästa år. Framöver hoppas vi kunna lansera fler funktioner för att säkra upp att du fått ett svar du är nöjd med. Vi har tillgång till många tekniska möjligheter som vi gärna vill utnyttja, säger Birgitta Pettersson, chef för Kommunal Direkt.

Det är viktigt att du ska kunna nå Kommunal på det sätt som funkar bäst för dig. Därför finns vi som tidigare på telefon, mejl och Facebook. Du kan också kolla om din fråga finns med bland våra vanliga Frågor och svar.

Så här når du Kommunal Direkt

Telefon 010 - 442 70 00
Mejl direkt@kommunal.se
Facebook – gå in på @facketkommunal och välj ”Skicka meddelande”

Resan mot framtidens Kommunal

Genom medlemsdialogen Kommunal vaknar har vi fått in många kreativa förslag, rättmätig kritik, kunskap om problem vi inte varit medvetna om och förslag på saker vi redan satt igång att jobba med. Läs mer om resultatet och det fortsatta arbetet under kommunal.se/framtiden.