Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Medlemsutbildningen blir snabbare

"Jag tycker att alla medlemmar borde erbjudas en endagskurs, direkt efter att man blivit medlem" tycker Magnus från Stockholm
Foto: Kommunal
Som ny medlem i Kommunal ska du direkt känna dig välkommen i din förening. Därför lanserar Kommunal en ny digital utbildning som ska ge en snabb, grundläggande orientering om vad Kommunal är och vad du kan få ut av ditt medlemskap.

Gå utbildningen när det passar dig

Medlemsutbildningen ska ge grunderna om Kommunal, arbetsmiljö, kollektivavtal och försäkringar. Resultatet blir att du som medlem får koll på hur du kan påverka din arbetsplats, och hur du kan få ut så mycket som möjligt av ditt medlemskap. Utbildningen kan du gå precis när det passar dig.

- Tanken är att utbildningen också ska kunna anpassas till var medlemmen jobbar, och kopplas till hens kollektivavtal. Dessutom börjar en "analog" variant köras som endagsutbildning från och med januari 2018, för den som hellre går kursen ihop med andra, säger Renée Jeryd, gruppchef på Kommunals organisationsutvecklingsenhet.

Den digitala medlemsutbildningen kommer med tiden att byggas ut med nya delar så att du kan öka på dina kunskaper successivt.

Utbildning är viktigt för att skapa förändring, och det efterfrågas av medlemmarna. Det är också något som kan användas för att skapa engagemang hos dem som inte är medlemmar ännu, säger Renée Jeryd.

Resan mot framtidens Kommunal

Genom medlemsdialogen Kommunal vaknar har vi fått in många kreativa förslag, rättmätig kritik, kunskap om problem vi inte varit medvetna om och förslag på saker vi redan satt igång att jobba med. Läs mer om resultatet och det fortsatta arbetet under kommunal.se/framtiden.