Kommunal Västerbottens regionala fackliga ombud (RFO)

RFO
Foto: Kommunal
Regionala fackliga ombud (RFO) hjälper till när det gäller frågor inom avtal- och arbetsrätt i den privata sektorn.

Regionala fackliga ombud(RFO)

Sektionerna hjälper till med frågor som gäller allmän facklig service och sådant som rör dig och ditt medlemskap. Det kan till exempel handla om hur du blir medlem, hur stor medlemsavgiften är, medlemslån, adressändring och studiecirklar. Sektionen anordnar också möten. Allt från nominerings- och årsmöten till medlemsmöten för att du som medlem ska kunna vara med och påverka. Kontaktuppgiftern till din sektion hittar du här.

De regionala fackliga ombuden hjälper till när det gäller avtals- och arbetsrättsliga frågor i förhållandet mellan dig och din arbetsgivare/arbetsplats inom den privata sidan.  Givetvis har våra regionala fackliga ombud ett nära samarbete med arbetsplatsombud, sektioner, regionala skyddsombud och ombudsmän.

Kommunal Västerbotten har fem regionala fackliga ombud som är verksamma på privata arbetsplatser inom sina respektive områden:

Anna Karin Stenlund
Anna Karin Stenlund - Vård och omsorg
Christina Trygg
Christina Trygg Andersson - Gröna sektorn
Lena Nyström
Lena Nyström - Trafik, Samhall, Hemservice, Service/entreprenad, Frikyrkor och Skorstensfejare (sotare)
Nina
Nina Andersson - Förskola skola