Välkommen! Här kan du lära känna tuppen och följa vårt förändringsarbete. Du kan påverka tuppens humör och skicka förslag till Tobias på hur Kommunal kan bli en starkare fackförening.

Varför en tupp? Kommunal behöver förändras. För att kunna göra det måste vi våga testa nya verktyg. Tuppen är ett sådant. Den fungerar som ett språkrör för dig som medlem och som en väckarklocka som håller oss på tå.

Genom att skanna av sociala medier har tuppen koll på allt som sägs om Kommunal. När du som medlem gillar det Kommunal gör, då är den glad. Är du missnöjd, då visar den det. Den hjälper helt enkelt oss att förändras.

Kommunal behöver förändras. Och för att kunna göra det måste vi våga testa nya verktyg. Tuppen är ett sådant. Den fungerar som ett språkrör för dig som medlem och som en väckarklocka som håller oss på tå.

Tuppbarometern

Tuppens humör styrs av vad som sägs om Kommunal på sociala medier i kombination med knappklick här på sajten. Tyck till!

Tuppbarometern

Tack för din åsikt! Den hjälper ledningen att hålla koll på hur Kommunal mår.

Så här fungerar det: Kommentarer där Kommunal nämns analyseras och kategoriseras som negativa/ neutrala/ positiva. Detta, tillsammans med klick ovan, styr tuppens humör.

Förslagslådan

Har du en idé på hur Kommunal kan bli en starkare fackförening? Bidra med den här så ser tuppen till att Tobias ser den. Utvalda förslag publiceras tillsammans med svar från Tobias.

Bidra med ditt förslag Läs andras förslag

Tack för att du vill bidra. Skriv en rubrik som signalerar vad ditt förslag handlar om och en kort beskrivning av vad förslaget går ut på.

Kommunalkortet

De erbjudanden som erbjuds på Kommunalkortet riktar sig mest till de som är äldre/barnfamiljer. Det finns inte ett enda erbjudande som jag som ung känner ett behov av. Ett exempel skulle kunna vara mer vardagsinriktade erbjudanden som gör att man använder sig av kortet mer regelbundet. Fika/mat och bio är sådant som alltid lockar. Det ska vara lätt att använda kortet och känna att man får ut ett värde av det. /Jasmin, Sundsvall

Tobias kommentar

Stort tack för dina synpunkter. Du har rätt i att vi har en stor grupp medlemmar som inte tillhör kategorin äldre/barnfamiljer. Vi har en hel del bra erbjudanden inom resor och upplevelser som kanske fungerar för de flesta, men vi arbetar med att förhandla fram bra erbjudanden inom t ex dagligvaruhandeln och hoppas vi ska få några företag intresserade. Vi tar med oss dina förslag med fika och bio och ser vad vi kan ordna!

Läs fler förslag!

Tobias och tuppen

Följa med Tobias och tuppen i förändringsarbetet.

Tuppen väcker Kommunal
Vad är en robottupp?