Välkommen! Här kan du lära känna tuppen och följa vårt förändringsarbete. Du kan påverka tuppens humör och skicka förslag till Tobias på hur Kommunal kan bli en starkare fackförening.

Varför en tupp? Kommunal behöver förändras. För att kunna göra det måste vi våga testa nya verktyg. Tuppen är ett sådant. Den fungerar som ett språkrör för dig som medlem och som en väckarklocka som håller oss på tå.

Genom att skanna av sociala medier har tuppen koll på allt som sägs om Kommunal. När du som medlem gillar det Kommunal gör, då är den glad. Är du missnöjd, då visar den det. Den hjälper helt enkelt oss att förändras.

Kommunal behöver förändras. Och för att kunna göra det måste vi våga testa nya verktyg. Tuppen är ett sådant. Den fungerar som ett språkrör för dig som medlem och som en väckarklocka som håller oss på tå.

Tuppbarometern

Tuppens humör styrs av vad som sägs om Kommunal på sociala medier i kombination med knappklick här på sajten. Tyck till!

Tuppbarometern

Tack för din åsikt! Den hjälper ledningen att hålla koll på hur Kommunal mår.

Så här fungerar det: Kommentarer där Kommunal nämns analyseras och kategoriseras som negativa/ neutrala/ positiva. Detta, tillsammans med klick ovan, styr tuppens humör.

Förslagslådan

Har du en idé på hur Kommunal kan bli en starkare fackförening? Bidra med den här så ser tuppen till att Tobias ser den. Utvalda förslag publiceras tillsammans med svar från Tobias.

Bidra med ditt förslag Läs andras förslag

Tack för att du vill bidra. Skriv en rubrik som signalerar vad ditt förslag handlar om och en kort beskrivning av vad förslaget går ut på.

utbildning

Jag är förtroendevald på min arbetsplats men det dröjer länge innan jag får en utbildning. Jag tycker att Kommunal kan ha mera utbildningstillfällen så att man hinner bli varm i kläderna och kan hjälpa till på arbetsplatsen. /Salma, Surte

Tobias kommentar

Hej Salma, tack för ditt förslag. Med de rutiner som finns ska man bli erbjuden utbildning inom tre månader. Men jag vet att vi ibland inte klarar av att leverera det, så vi har satt igång ett arbete både kring innehåll och rutiner för utbildningarna. Vi ska blir fler förtroendevalda, då måste vi också klara att ge mer utbildning!

Läs fler förslag!

Tobias och tuppen

Följa med Tobias och tuppen i förändringsarbetet.

Tuppen väcker Kommunal
Vad är en robottupp?