Kommunal Norrbottens kunskapslyft för arbetsplatsombud som gått sin utbildning före 2018.

deltagare på utbildning
Foto: Privat
Du inbjuds till en kompetensutvecklingsutbildning för arbetsplatsombud.

Kongressen 2019 har bestämt att Kommunal ska växa och var 600 00o medlemmar 2030. Ett steg i detta arbete är att ett kunskapslyft ska genomföras under kongressperioden 2019-2022. Detta innebär en stor satsning på att kompetensutveckla de arbetsplatsombud som har gått sin arbetsplatsombudsutbildning tidigare än 2018.

Utbildningen kommer att ha fokus på arbetsplatsombudets roll, medlemsvärvning och Kommunals viktigaste frågor att arbeta med på arbetsplatsen.

Utbildningen är på tre dagar totalt, två plus en dag med mellanrum och med några mindre hemarbetsuppgifter innan och under mellanperioden.

Om du har gått eller påbörjat din arbetsplatsombudsutbildning under 2018/2019 ska du inte gå denna utbildning, detsamma gäller om du är anmäld till att börja utbildningen under 2021.

Nedan visas de dagar för kursstart man kan skicka in intresseanmälan för första halvåret 2021.
Finns det plats och du blir antagen kommer en kallelse att skickas till dig per mail.

Viktigt! När du söker till en fortbildning förväntas du kunna delta vid samtliga dagar för detta utbildningstillfälle.

OBS! Vi följer folkhälsomyndighetens anvisningar ang coronaviruset covid-19 och  i dagsläget vet vi inte om vi kommer att kunna köra i gång med utbildningarna fysiskt på plats nedan angivna datum i Luleå (Rådstugatan 2) på avdelningskontoret och med start 08:30.
Men om det inte är möjligt så genomför vi dem Digitalt och via Teams, i såfall behöver du tillgång till internet och en dator eller telefon detta kommer framgå av kallelsen du får.

Om du blir antagen till kursen och den körs digitalt, så kommer vi att maila en Teams-inbjudan till dig innan kursen börjar,
tryck på länken för att ansluta till kursen.
Du behöver inte något program på datorn för att delta.
Du kan även delta via din iphone eller android om du laddar ner Microsoft Teams-appen.

Så här gör du för att delta digitalt!
Tryck på länken du fått i kallelsen till kursen i din inkorg.

Via dator: Välj att fortsätta anslutningen via webbläsaren (Ingen nedladdning eller installation krävs)

Via telefon: Hämta appen Microsoft Teams. (Ingen inloggning krävs.)

Fyll i namn och tryck på Anslut nu. Kursen startar.
Tänk på att hålla mikrofonen avstängd när du inte vill säga något, och anslut gärna i god tid innan kursen startar upp.

Välj ett av nedstående Utbildningstillfälle som passar dig!

Fortbildning för Arbetsplatsombud, Utbildningstillfälle 7 sista anmälningsdag 17/9-21.
19-20 Oktober
23 November

Ditt medlemsnummer hittar du på "Mina sidor"
Om utbildningen kommer köras på avdelningen "fysiskt" behöver du då logi?