Kommunal festival Västra Svealand

Kommunal avdelning Västra Svealand firar 10 år och bjuder därmed medlemmar till en medlemsfest/familjefest den 27 augusti 2022. Vi kallar den Kommunal festival! Det bjuds på underhållning för barn och vuxna i olika former. Men framför allt har vi bokat några riktigt bra artister i form av Miss Li, Petter och Cornelia Jakobs!

Programmet hittar du en bit ned på denna sida.

Glad tjej med händerna uppåt. Har popcornbehållare i högerhanden och står framför ett sockervaddstånd. Festival eller tivoli.
Kommunal festival arrangeras på Kristinehamns arena 27 augusti. Anmäl dig via Mina sidor.
Foto: Kommunal

Anmälning till festen är stängd.  Du hittar parkeringsinformation längre ned på sidan.

Det kommer att finnas underhållning för barn och vuxna i form av föreställningar, lek och luftland, clowner, monter med våra samarbetsorganisationer, femkamp med mera. Missa inte den här chansen när du får se show med de kända artisterna Miss Li, Petter och Cornelia Jakobs! Konferencier under dagen är Björn A Ling.

Det var ett bra tag sedan Kommunal bjöd på den här sortens fest och show. Men nu tycker vi det är dags! Festivalen kommer att äga rum i mitten av vår avdelning, som sträcker sig över hela Örebro län och Värmlands län. Platsen för den här familjefesten är Kristinehamns arena.

Festen pågår lördagen den 27 augusti mellan 12.00-18.00 och det kommer att finnas möjligheter till busstransporter. Vi kommer att bjuda på korv med bröd och fika. Det kommer även finnas möjligheter att köpa lunch från foodtrucks.

Du som medlem får ta med dig en vuxen samt barn. Anmälningsavgift är 50 kronor per anmälan och pengarna kommer vi skänka till välgörande ändamål. Avgiften kan inte betalas tillbaka om besökaren får förhinder. Obs! Det är 50 kronor per anmälan, ej per person!

Så här anmäler du dig till Kommunal festival

Anmälan är stängd men du kan se information om bland annat busstider och hållplatser om du loggar in på Mina sidor på Kommunal.se.

Du kommer efter din anmälan få en bekräftelsemejl som fungerar som din inträdesbiljett. För att komma in på området behöver du kunna visa ditt bekräftelsemejl.

Sista anmälningsdag

Sista anmälningsdag var den 6 juli. Det gick att efteranmäla sig men anmälan är nu stängd.

Vi ses på Kristinehamns arena den 27 augusti!
Arenavägen 3, Kristinehamn

Busstransport

Det går nu inte längre att boka eller ändra i sin anmälan angående busstransport.

Om du och din familj föredrar bussresa dit har Kommunal tillsammans med sina samarbetspartner sett till att det kommer att gå olika busslinjer som hämtar upp och kör tur och retur till festen.

Vilka hållplatser där bussen åker från och tider finns nu på Mina sidor. Håll koll där!

Bussturerna är indelade i olika linjer men det är bara att hålla utkik efter orten du ska åka ifrån. Du hittar informationen på Mina sidor.

Parkering

För dig som kör bil – parkering

• Stor parkering finns vid Kristinehamns Arena, Arenavägen 3 i Kristinehamn.
  • Blir det fullt så finns parkering vid Lidl:s parkering i Kristinehamn (ej butikens parkering) cirka 1 km från Kristinehamns Arena.
    … och om det är fullt där så finns en del ytor i industriområdet innanför Lidl – det är ju en lördag.
  • Det finns också ett begränsat antal parkeringar på vägar/gräsytor bortanför infarten till Arenan, även det 1-1,5 km promenad från Kristinehamns Arena.

Parkeringsvakter finns på plats vid nerfarten till Arenan, vid Lidl och vid nerfarten till Arenan.

Du bjuds på toppklassig underhållning av Miss Li, Petter och Cornelia Jakobs.

Programmet för dagen

Programaffischen i sin helhet i pdf-format finns att klicka upp här intill under rubriken Filer.

På stora scenen

15.45 Magishow
16.00 Barnteater Kotte & Vera
17.15 Musiklek med Bove & Bova

Miss Li. Gröna kläder mot gul bakgrund.
Miss Li
Foto: Sonny Boy Gustafsson
Petter
Foto: Ea Czyz
Cornelia Jakobs
Foto: Anna-Lena Ahlström

Artisterna:

Miss Li har under de senaste 10 åren tagit en välförtjänt plats som en av Sveriges mest folkkära artister med flertalet låtar ständigt på topp- och radiolistorna. Just nu jobbar Miss Li – tillsammans med sin låtskrivarkompanjon Sonny Boy Gustafsson – flitigt i studion, både med eget material och med låtar till världsartister.

Petter har verkat i musikens tjänst i över 20 år. Med hela 14 fullängdsalbum i sin repertoar har han sålt ut turnéer, storslagna konserter och svettiga klubbkvällar landet över. I februari är det premiär för Petters sprillans nya turné – ”En kväll med Petter” – en konserthusturné med helt nytt låtmaterial där publiken tas med på Petters resa genom musiken, livet och alla känslor & element som tagit honom dit han är idag.

Cornelia Jakobs har efter sin entré i Melodifestivalen med låten “Hold Me Closer” tagit hela Sverige med storm. Cornelia är konstnärssjälen som släppt sin musik independent sedan 2018 – låtar som hon själv kallar för “dynamisk känslo-svallande live-musik”.

I nästa steg hittar du mer information om Kommunal festival. Gå in på Mina sidor (exempelvis via länken till Mina sidor ovan). Här nedan finns också frågor och svar. Där kan du hitta svar på några av dina frågor.

Frågor och svar Kommunal festival

Räcker det att vi swishar 50 kronor oavsett hur många vi är?

Ja det räcker med 50 kronor per anmälan, vi behöver inte ha 50 kronor per person. Pengarna går till välgörande ändamål.

Vilka kan gå in och anmäla sig till familjefesten Kommunal festival?

Du måste vara medlem i Kommunal i någon av sektionerna i avdelning Västra Svealand för att kunna gå in och anmäla dig.

Hur måste bekräftelsen/inträdesbiljetten se ut?

Det går lika bra att ha bekräftelsen i mobilen som att ha den utskrivet på ett papper.

Det är själva mejlet som är bekräftelsen.

Vad gör jag om jag skrivit fel i anmälan?

Har du fått bekräftelsemejl kan du gå in via länk i bekräftelsemejlet och ändra din bokning. Den senaste versionen är den som sparas i systemet.

Vad gör jag om jag inte har fått något bekräftelsemejl?

Kolla alltid i mappen Skräppost också. Ibland har din mejl inställning att vissa mejl hamnar där. Har du inte fått något bekräftelsemejl har du antagligen angivit någon siffra eller bokstav fel i e-postadressen i formuläret. Då får du försöka igen.

Måste man ange exakt antal som ska åka buss?

Det är viktigt att du anger rätt antal som ska åka buss så att det finns plats för alla på bussen. Av samma anledning är det viktigt att du anger varifrån ni åker.

Är du hedersmedlem i Kommunal och vill komma på Kommunal festival?

Anmäl dig via att skicka ett mejl till vastrasvealand@kommunal.se

Jag vill ändra antalet som jag anmält. Hur gör jag?

Via bekräftelsemejlet finns en länk där du kan gå in och ändra.

Behöver ledsagare anmäla sig?

Ja, om den tänker åka till festområdet Kristinehamns arena med buss. I annat fall räcker det att ledsagaren kommer i sällskap med er. Du kan enkelt ändra antalet i ditt sällskap via länk i bekräftelsemejlet.

Kan man betala sig in på festen vid entrén?

Nej, du måste anmäla dig senast den 6 juli (tiden är förlängd) via formuläret. Det är så du kan anmäla dig och ditt sällskap. Om vi har nått taket på 15 000 besökare innan den 6 juli meddelar vi här på denna webbsida samt på sidan inne på Mina sidor att det är fullt.

Vid vilken ålder går gränsen för barn?

Med tanke på endel av aktiviteterna sätter vi gränsen vid 16 år (till och med 16 år). Är man fler än två vuxna får man göra en till anmälan. Obs! Gå in i gen via länken du hittar i Mina sidor.
Har du redan anmält behöver du inte göra en ny anmälan.
Välkomna!