Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller
Kommunal – facket för undersköterskor (och 239 andra yrken)
Kommunal - facket för undersköterskor
Foto: Kommunal
Kommunal – facket för undersköterskor (och 239 andra yrken)
Kommunal - facket för undersköterskor
Foto: Kommunal
Kommunal – facket för dig inom äldreomsorgen (och 239 andra yrken)
Kommunal – facket för dig inom äldreomsorgen
Foto: Kommunal
Kommunal – facket personliga assistenter (och 239 andra yrken)
Kommunal – facket för personliga assistenter
Foto: Kommunal

Det är smart att vara medlem i Kommunal

Du får inflytande på jobbet, trygghet, personlig utveckling och medlemsförmåner. Vi står alltid på din sida!

Som medlem i Kommunal får du:

Verktygen och expertkunskapen för att påverka

Med Kommunal får du verktygen och kunskapen som behövs för att du och dina arbetskamrater tillsammans ska kunna driva utveckling och förbättringar på arbetsplatsen. Det kan till exempel handla om bättre scheman, arbetskläder eller omklädningsrum. Det finns större möjligheter att påverka än du kanske tror, och Kommunal är ditt expertstöd.

Mer pengar i lönekuvertet

Kommunal förhandlar för alla medlemmar och bevakar att du inte hamnar efter. Det ger tydlig effekt i lönekuvertet – Kommunals medlemmar har helt enkelt högre lön än de som står utanför.

Rådgivning kring din anställning

Kvalificerad rådgivning kring allt som har med din anställning att göra. Det kan vara svårt att själv hålla koll på alla rättigheter och regler, men Kommunal guidar dig i allt från LAS-regler och löneförhöjning till anställningskontrakt och OB-ersättning.

Hemförsäkring och olycksfallsförsäkring

Ett mycket konkurrenskraftigt försäkringspaket ingår utan extra kostnad i medlemsavgiften. I det får du bland annat en hemförsäkring och en olycksfallsförsäkring som du annars behöver teckna separat. Du kan även uppgradera och skräddarsy försäkringarna efter just dina behov.

Förhandlingshjälp och rättshjälp

I alla situationer som kan uppstå på jobbet finns Kommunal vid din sida. Du får hjälp att förhandla fram bra villkor, till exempel när du har fått nytt jobb eller ska få ny lön. Men du får också stöd om du skulle hamnar i konflikt på arbetsplatsen, till exempel om du blir felaktigt uppsagd eller får en arbetsskada.

Medlemsförmåner och rabatter

Du kan ansöka om smarta medlemslån med låg ränta och som medlem får du Kommunalkortet som är ditt medlemskort. Kommunalkortet är laddat med ett flertal rabatter och erbjudande på allt från resor, stugor, friskvård, hemelektronik till hotell glasögon och mycket mer. Du kan även ansöka om att uppgradera Kommunalkortet till Kommunalkortet MasterCard med bra villkor, smart betalfunktion och helt utan årsavgift.

Läs mer om medlemskapet i Kommunal.