Region Västerbotten

Denna sektion tillhör avdelning Västerbotten
Omfattar du som är medlem och är anställd av Region Västerbotten samt privat arbetsgivare inom regionen. Vi har tre expeditionskontor som finns på sjukhusen i Umeå, Lycksele och Skellefteå. Adressuppgifter, e-post och telefonnummer till din närmaste expedition hittar du nedan.

Skellefteå
Lasarettsvägen 29 E  (våning 5,5 i gamla patienthotellet)
931 41 Skellefteå
skelleftea-region.vasterbotten@kommunal.se

Lycksele
Hedlundavägen
921 37 Lycksele
lycksele-region.vasterbotten@kommunal.se

Umeå
Johan Bures väg 13
907 36 Umeå
region.vasterbotten@kommunal.se

Besöksadress:
Johan Bures väg 13
90736 UMEÅ
Karta
Postadress:
Norrlands Universitetssjukhus
90185 UMEÅ
Öppettider:
Ring alltid innan besök, det är begränsad bemanning på expeditionerna.
Telefon:
Ordförande:
Gunnar Renman

Västerbotten

Våra nyheter

Personlig assistent

Kommunal Västerbotten söker ett regionalt fackligt ombud

Nu söker Kommunal Västerbotten ett regionalt fackligt ombud (RFO) för de som arbetar hos privat arbetsgivare inom vård och omsorg. Det kan även komma att omfatta uppdrag inom fler av våra branscher.
Hälso- och sjukvård

Har du ett skyddsombud på din arbetsplats?

På en hälsocentral inom sektion region Västerbottens område har undersköterskorna en längre tid haft problem med personalsituationen vid korttidsfrånvaro.
Ung-gammal

Har du koll på din trygghet?

Det här med pension och försäkringar behöver inte vara krångligt! Se till att du inte missar, eller har missat ersättningar som du har rätt till. Nu får du som medlem i Kommunal Västerbotten chansen att delta i webinarier om dina fackliga försäkringar eller din pension och säkerställa att du och din familj har rätt skydd.
Ute

Träffa Kommunal 17 augusti i Västerbotten

Vi vill träffa dig som medlem eller du som inte är medlem ännu. Kommunals förtroendevalda kommer finnas på många platser i länet den 17 augusti mellan 13-15 så kom och träffa oss. Ta med dina frågor funderingar och kom! Vi följer restriktioner från folkhälsomyndigheten!
stipendiat

Kommunal Västerbottens stipendium för gymnasieelever 2020

Idag har Kommunal Västerbotten Sektion Syd delat ut stipendium till Suhur på vård och omsorgsprogrammet och Nazgul på Barn och fritidsprogrammet. Båda har under studietiden uppvisat bra studieresultat, initiativförmåga och personlig utveckling.

Situation i äldreomsorgen i Västerbotten är allvarlig.

Kommunal är beredda att lägga skyddsstopp. Personalen vittnar om avsaknad av personlig skyddsutrustning, information och beredskap på äldreboenden och i hemtjänsten.
Present

Facklig framgång: facklig hjälp till ett bra avslut.

Ett av Kommunal Västerbottens regionala fackliga ombud (RFO) har förhandlat med arbetsgivare så att två medlemmar fått en extra julklapp i år.