Skellefteå Västerbotten

Denna sektion tillhör avdelning Västerbotten
Omfattar medlemmar som är anställda av Skellefteå kommun, inom kyrkan eller hos kommunens privata arbetsgivare
Besöksadress:
Skeppargatan 16
93130 SKELLEFTEÅ
Karta
Postadress:
Skeppargatan 16
93130 SKELLEFTEÅ
Öppettider:
Måndag 9-15, Onsdag 9-15, Torsdag 13-17, Fredag 9-12 lunch 12-13. Öppettiderna gäller endast Helgfria vardagar (e-post eller telefon - på grund av smittorisk tar vi endast emot i förväg bokade besök)
Telefon:
Ordförande:
Ann-Christin Pettersson

Västerbotten

Våra nyheter

Personlig assistent

Kommunal Västerbotten söker ett regionalt fackligt ombud

Nu söker Kommunal Västerbotten ett regionalt fackligt ombud (RFO) för de som arbetar hos privat arbetsgivare inom vård och omsorg. Det kan även komma att omfatta uppdrag inom fler av våra branscher.

Saker som händer och grejer på gång i Kommunal Skellefteå

Vårt mål är att sprida vikten av medlemskap i Kommunal och hur vi ska bli större och starkare förening. När vi är många, så kan vi få till bättre avtal och överenskommelser mellan arbetsgivare och fackförbund. Det är viktigt att vi alla ställer frågan till nya kollegor om de är medlem i Kommunal.
Ung-gammal

Har du koll på din trygghet?

Det här med pension och försäkringar behöver inte vara krångligt! Se till att du inte missar, eller har missat ersättningar som du har rätt till. Nu får du som medlem i Kommunal Västerbotten chansen att delta i webinarier om dina fackliga försäkringar eller din pension och säkerställa att du och din familj har rätt skydd.
Ute

Träffa Kommunal 17 augusti i Västerbotten

Vi vill träffa dig som medlem eller du som inte är medlem ännu. Kommunals förtroendevalda kommer finnas på många platser i länet den 17 augusti mellan 13-15 så kom och träffa oss. Ta med dina frågor funderingar och kom! Vi följer restriktioner från folkhälsomyndigheten!
Bryggarbacken

Information från sektionsstyrelsens Kommunal Sektion Skellefteå

Från sektionsstyrelsens styrelsemöte 10 mars 2021 Första mötet efter årsmötet. Vi ska försöka att gå ut med vad vi pratar om på styrelsemöten och göra utskick runt innehållet. Detta möte konstituerar vi oss, med det menas att vi fastställer vissa roller i styrelsen. Så här ser sektionsstyrelsen ut för 2021 fram till årsmötet 2022.
Bild på en sommarbukett av blommor

Juni 2020 Kommunal sektion Skellefteå

Nu har den svenska sommaren visat sitt regnigaste väder i veckan. Men även vi som jobbar hoppas ju att de som har semester ska få ett bättre väder innan de ska in och jobba igen.
stipendiat

Kommunal Västerbottens stipendium för gymnasieelever 2020

Idag har Kommunal Västerbotten Sektion Syd delat ut stipendium till Suhur på vård och omsorgsprogrammet och Nazgul på Barn och fritidsprogrammet. Båda har under studietiden uppvisat bra studieresultat, initiativförmåga och personlig utveckling.
Tussilago

Maj månad 2020 Kommunal Sektion Skellefteå

Veckorna har gått fort även om det känns som en väntan på både varmare väder och en förhoppning om att corona-pandemin ska ta slut. Det som sagts tidigare om att toppen av pandemin i Skellefteå skulle komma i slutet av maj och början av juni känns som att det blir framskjutet igen.
 Vide

April månad 2020 Kommunal Sektion Skellefteå

Vår målsättning är att skicka ut ett litet informationsbrev ca 1 gång i månaden om vad vi på sektionsexpeditionen jobbar med och är inne i just nu. Vi vill ju att vi som förening ska vara öppna med vad vi gör och att ni som medlemmar kan vara mer delaktiga i de saker som kommer upp. Då blir vi starkare tillsammans.