Öst Västerbotten

Denna sektion tillhör avdelning Västerbotten
Sektion Öst omfattar du som är medlem och är anställd av Vindeln eller Robertsfors kommun. Eller så arbetar du inom kyrkan eller hos någon privata arbetsgivare inom nämnda kommuner. Vi har två expeditionskontor som finns i Vindeln och Robertsfors. Adressuppgifter, e-post och telefonnummer till din närmaste expedition hittar du nedan

Vindeln
Kläppavägen 8
922 32 Vindeln
vindeln.vasterbotten@kommunal.se

Robertsfors
915 31 Robertsfors

robertsfors.vasterbotten@kommunal.se

Klicka på länken och läs Meddelande från facket

Som medlem i sektion Öst får du mer information om vad som händer i din sektion.

Besöksadress:
91531 ROBERTSFORS
Karta
Postadress:
91531 ROBERTSFORS
Öppettider:
Expedition Robertsfors har öppet mån-fre 7-16, Expedition Vindeln har öppet tis-fre 8-16. Ring och boka tid om du vill besöka någon av expeditionen. .
Telefon:
Ordförande:
Katarina Jonsson

Västerbotten

Våra nyheter

Personlig assistent

Kommunal Västerbotten söker ett regionalt fackligt ombud

Nu söker Kommunal Västerbotten ett regionalt fackligt ombud (RFO) för de som arbetar hos privat arbetsgivare inom vård och omsorg. Det kan även komma att omfatta uppdrag inom fler av våra branscher.
Ung-gammal

Har du koll på din trygghet?

Det här med pension och försäkringar behöver inte vara krångligt! Se till att du inte missar, eller har missat ersättningar som du har rätt till. Nu får du som medlem i Kommunal Västerbotten chansen att delta i webinarier om dina fackliga försäkringar eller din pension och säkerställa att du och din familj har rätt skydd.
Ute

Träffa Kommunal 17 augusti i Västerbotten

Vi vill träffa dig som medlem eller du som inte är medlem ännu. Kommunals förtroendevalda kommer finnas på många platser i länet den 17 augusti mellan 13-15 så kom och träffa oss. Ta med dina frågor funderingar och kom! Vi följer restriktioner från folkhälsomyndigheten!

Sektion Öst ( Robertsfors/ Vindeln med omnejd) informerar

Då vi tycker den här Covid-19 är hur trist som helst, vill vi gärna träffa er ändå. Vi kan även erbjuda digitalt möte via Teams. Ni hör av er, vi sköter det digitala!
stipendiat

Kommunal Västerbottens stipendium för gymnasieelever 2020

Idag har Kommunal Västerbotten Sektion Syd delat ut stipendium till Suhur på vård och omsorgsprogrammet och Nazgul på Barn och fritidsprogrammet. Båda har under studietiden uppvisat bra studieresultat, initiativförmåga och personlig utveckling.

Situation i äldreomsorgen i Västerbotten är allvarlig.

Kommunal är beredda att lägga skyddsstopp. Personalen vittnar om avsaknad av personlig skyddsutrustning, information och beredskap på äldreboenden och i hemtjänsten.