Kramfors

Denna sektion tillhör avdelning Mellersta Norrland
Sektionen för anställda inom Kramfors Kommun, renhållning, grön sektor, privatanställda personliga assistenter, sotare, trossamfund, Samhall, privata vård- och behandlingshem, Landstingverksamhet utom Hola.
Besöksadress:
Ringvägen 34
87231 KRAMFORS
Karta
Postadress:
Ringvägen 34
87231 KRAMFORS
Öppettider:
Just nu har vi stängt för besök. Telefonen är öppen tisdag,onsdag,torsdag, fredag 9-15. Lunchstängt 12-13. Ni kan nå oss på telefon 0612-80582 eller 010-442 97 70
Telefon:
Ordförande:
Marianne Persson

Våra nyheter

Ordförande Louise häggquist framför kommunhuset i Sundsvall på andra delen

Facklig Framgång- Medlem fick fast anställning efter snabb och proffsig hjälp av Kommunal.

En medlem i Sundsvall upptäckte att hennes LAS-dagar inte ökade trots flera månaders arbete som vikarie. Efter kontakt med Kommunal visade det sig att medlemmen haft fel anställning och hade rätt till fast anställning.
Personer står och pratar

Namnlista på över 3000 underskrifter överlämnad till politiker i Sundsvall.

Inför onsdagens möte i barn och utbildningsnämnden i Sundsvall samlades omkring femtio lärare och förskolepersonal för att visa sitt missnöje över de besparingsförslag som lagts fram inom skola och förskola inför 2022.
Facklig framgång

Facklig framgång i Östersund, medlem får tillbaka 35 000 kr!

Medlem får tillbaka 35000 kr efter upptäckt om utebliven övertidsersättning.

Ska man behöva välja mellan en bra arbetsmiljö eller en bra lön?

Kramfors kommunalråd Malin Svanholm (S) har i ett brev besvarat räddningstjänsten Höga Kusten – Ådalens vädjan om en bättre lön, att bli lyssnade på och att få ett bättre schema. Hon har även uttalat sig i en artikel 23 september om den situation som uppstått.
Facklig framgång

Facklig framgång: Alla tillsvidare anställda inom äldreomsorgen i Bergs kommun får rätt till arbetsskor.

Tack vare bra samarbete mellan kommunal sektion Berg och socialdemokraterna i Berg beslutade i veckan Vård- och socialnämnden att fördela pengarna till arbetsskor.

Brandmännen i höga kusten-Ådalen säger ifrån mot nya arbetsscheman.

Förra veckan skrev en majoritet av brandmännen på Höga kusten- Ådalen ett öppet brev som skickades till politiker och media. I brevet vädjar man om att någon ska reagera på det nya ohållbara helgscheman man fått till sig efter att Kommunal sagt upp ett lokalt avtal.
illustration facklig framgång

Facklig framgång: Ihärdigt arbete av skyddsombud gav resultat. Förskolorna i Kramfors kommun får skyddsutrustning!

Diskussionerna om skyddsutrustning på förskolor är just nu väldigt aktuell. I flera kommuner har Kommunal lyckats driva igenom detta. De har dock inte varit helt enkelt att få till för alla, i Kramfors fick man kämpa i flera veckor innan arbetsgivaren tillslut lyssnade och gick med på att dela ut skyddsutrustning till förskolorna.
Mötesordförande Maria Hammarberg var på bra humör

Historiskt årsmöte för Kommunal Mellersta Norrland

Idag den 18 maj 2020 höll avdelning Kommunal Mellersta Norrland ett historiskt årsmöte då man hade hela mötet digitalt.
Facklig framgång i Kramfors

Facklig framgång: Efter skyddsstopp fick personalen rätt till skyddsutrustning

En brukare i Kramfors kommun visade tydliga symptom på Covid-19 och personalen uppmärksammade närmaste chef om oro och att skyddsutrustning borde inskaffas för personalen.
busschaufförens dag

Busschaufförens dag- intervju från verkligheten med Ylva Åström

Idag den 18 mars är det busschaufförens dag, Busschaufförer är en omtalad och diskuterad yrkesgrupp i vårt samhälle som förtjänar mer uppmärksamhet för det viktiga arbete de utför varje dag, dygnet runt. I dessa virustider har Kommunal krävt att alla främre dörrar ska stängas på bussarna för att chaufförerna ska slippa utsättas för onödiga risker. Men det handlar också om att buss- och lokaltrafik måste fungera så att människor kan ta sig till och från jobbet, inte minst inom sjukvård och äldreomsorg. Kommunal Mellersta Norrland vill också uppmärksamma denna dag med en röst från verkligheten.