Påverka Kommunal

Vi har bestämt oss för att vi vill förändras, och vi är mitt i en stor förändringsresa där vi bygger framtidens fackförening.

Under 2017 drev vi medlemsdialogen Kommunal vaknar. Genom medlemsdialogen har vi fått in många kreativa förslag, rättmätig kritik, kunskap om problem vi inte varit medvetna om och förslag på saker vi redan satt igång att jobba med.

Läs mer om resultatet och det fortsatta arbetet under kommunal.se/framtiden.

Fortsätt påverka Kommunal!

Om du har förslag på saker som du vill att vi tillsammans driver i avtalsrörelsen? Då vill vi att du berättar det för oss!

Mycket kan du också påverka lokalt på din arbetsplats, tillsammans med dina kolleger och med stöd av din sektion.

Många viktiga beslut fattas av kongressen, som hålls var tredje år i Kommunal. Kongressen bestämmer vilka mål Kommunal ska arbeta för, vilka frågor som ska prioriteras de närmaste åren och vilken väg Kommunal ska välja för att nå målen. Du som är medlem kan skriva en motion till kongressen. Nästa kongress går av stapeln under våren 2019, och motioner ska vara inlämnade ett halvår innan. Läs mer om hur du skriver en motion här.