Kommunal Västerbottens regionala fackliga ombud (RFO)

Personlig assistans
De regionala fackliga ombuden kan hjälpa dig när det gäller avtals- och arbetsrättsliga frågor i förhållandet mellan dig och din arbetsgivare/arbetsplats inom den privata sidan.
Foto: Kommunal Västerbotten
2016-05-31
Regionala fackliga ombud (RFO) hjälper till när det gäller frågor inom avtal- och arbetsrätt i den privata sektorn.

Regionala fackliga ombud(RFO)

Sektionerna hjälper till med frågor som gäller allmän facklig service och sådant som rör dig och ditt medlemskap. Det kan till exempel handla om hur du blir medlem, hur stor medlemsavgiften är, medlemslån, adressändring och studiecirklar. Sektionen anordnar också möten. Allt från nominerings- och årsmöten till medlemsmöten för att du som medlem ska kunna vara med och påverka. Kontaktuppgiftern till din sektion hittar du här.

De regionala fackliga ombuden hjälper till när det gäller avtals- och arbetsrättsliga frågor i förhållandet mellan dig och din arbetsgivare/arbetsplats inom den privata sidan.  Givetvis har våra regionala fackliga ombud ett nära samarbete med arbetsplatsombud, sektioner, regionala skyddsombud och ombudsmän.

Kommunal Västerbotten har sex regionala fackliga ombud som är verksamma på privata arbetsplatser inom sina respektive områden:

Per Brännström - Förskola/skola

per.brannstrom@kommunal.se

010-4429652

Beatrice Årebrand - Personlig assistans och övrig omsorg (Södra Västerbotten)

beatrice.arebrand@kommunal.se

010-4429655

Anna-Karin Lundström - Personlig assistans och övrig omsorg (Norra Västerbotten)

annakarin.lundstrom@kommunal.se

010-4429656