Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Byta fackförening till Kommunal

Byta fackförening till Kommunal - för dig som vill mer
Byt fackförening till Kommunal - för dig som vill mer
Foto: Kommunal
Vill du byta till Kommunal från en annan fackförening?

Det är enkelt – så här gör du!

• Kontakta din nuvarande fackförening och avsluta ditt medlemskap.
  • Bli medlem i Kommunal genom att fylla i vår webbansökan.
  • Behöver du hjälp eller vägledning? Ring Kommunals medlemcentertelefon 010-442 70 00 (knappval 2) måndag-fredag 08.30-16.30 eller mejla till medlem@kommunal.se så hjälper vi dig.

A-kassan

Om du vill byta a-kassa till Kommunals a-kassa, tänk på att Kommunals a-kassa är en egen organisation. Du behöver därför fylla i en separat ansökan om medlemskap i a-kassan. Du fyller i ansökan direkt på deras webb. För mer information, ring a-kassan på telefonnummer 0771-25 80 00 eller maila akassan.medlem@kommunal.se

Kom ihåg! Gör ditt byte vid ett månadsskifte för att undvika ett uppehåll mellan dina medlemskap. Du kan bli medlem hos Kommunals a-kassa först när medlemskapet hos din tidigare a-kassa är avslutat.

Försäkringar

Tänk på att se över dina försäkringar i samarbete med att du byter fackförening. Som medlem i Kommunal får du flera bra försäkringar. Du kan också uppgradera och skräddarsy försäkringarna efter just dina behov. Har du frågor eller vill uppgradera? Kontakta Folksam kundservice på 0771-950 950.

Kommunals försäkringar

Det här får du som medlem!

Som medlem i Kommunal får du stöd för att utveckla dig själv och ditt jobb, expertråd kring allt som rör ditt yrke och hjälp om något skulle hända. Dessutom ingår kvalificerad rådgivning om dina arbetsvillkor och marknadens bästa hemförsäkring och olycksfallsförsäkring.

Bli medlem nu!

Ny medlem