Telefonproblem

Kommunal Direkt - för frågor om ditt arbetsliv - går inte att nå via telefon just nu. Felsökning pågår. Du kan alltid mejla oss.

Stor brandkonferens i Linköping

Brandmässa i Linköping
16-19 maj är det stor konferens för räddningstjänsten.
Foto: Fredric Sandin Carlsson
2017-03-21
Den senaste tidens hot och våld mot räddningstjänstens personal vid utryckning blir ofta påtaglig för Kommunals medlemmar. Hur påverkar storleken på personalstyrkan vid en utryckning? Det och en rad andra frågor diskuteras i dagarna tre och Kommunal finns givetvis på mässan för att svara på dina funderingar.

Kommunal är på plats och analyserar, vrider och vänder tillsammans med dig den senaste lägesrapporten - "Hot och våld mot räddningstjänstpersonal". Hur ser du på saken? Har du blivit hotad? Vad går att göra åt situationen? Har läget försämrats de senaste åren?

Vi pratar också om hur bemanning på stationen påverkar dig och vid en utryckning. Vi ses där eller på din station.

/Kommunal Öst

Konferensen vänder sig till anställda och förtroendevalda i kommuner som är verksamma inom området skydd mot olyckor. Läs mer i länken nedan.

Brandkonferensen 2017

Här får du som jobbar inom räddningstjänsten gärna fylla i en kort enkät om bemanning, hot och våld. Svaren presenteras på konferensen vid Kommunals monter.

Brandenkät