Hoppa över menyn och gå direkt till innehåller

Assistent till Kommunal Stockholms län

Kommunal är ett fackförbund med över en halv miljon medlemmar. Vi finns till för att tillvarata medlemmarnas intressen på arbetsmarknaden och i samhällslivet i övrigt. Vi söker nu en assistent till vårt kansli. Vill du vara en viktig kugge i Kommunals utveckling? Motiveras du av viljan att förbättra administration? Vi söker dig som vill verka som assistent på Kommunal Stockholms län.

Arbetsuppgifter

Som assistent i Kommunal Stockholms län erbjuder vi dig en varierande roll.

Arbetsområdet omfattar diverse administrativa arbetsuppgifter med fokus på att vara ett stöd för ombudsmännen på avdelningen samt till våra sektioner. Det innefattar bland annat att samordna kansliets planering, bokning och förberedelse av kurser, uppföljning, ärende- och fakturahantering, resebokningar, att skriva minnesanteckningar samt koordinera och diarieföra ärenden. Du ingår i en arbetsgrupp om ytterligare fem assistenter.

Kunskap och erfarenhet

Vi söker dig som har utbildning med inriktning inom administration eller motsvarande. Arbetet kräver att du har god datorvana. Vi arbetar med CRM, W3D3, studieprogram, medlemsprogram, Microsoft Office, SharePoint, Visma DCE för att nämna några av programmen. Du besitter också god planeringsförmåga samt förmåga att samverka med andra. Du bör snabbt kunna sätta dig in i arbetsuppgifter respektive nya datorsystem och inte vara obekväm med många uppdragsgivare. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare och har erfarenhet av förändringsarbete.

Du har en problemlösande attityd med viljan till ständig förbättring. Du är serviceinriktad och ser det som din uppgift att tillgodose andras behov, är noggrann, flexibel och strukturerad. Du trivs att arbeta i en miljö med stundtals högt tempo och varierande arbetsuppgifter och har förmåga att prioritera det som är viktigast för stunden. Du har lätt för att samarbeta med andra och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du delar självklart Kommunals värderingar. Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet.

Förutsättningar för tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (reglerad arbetstid) från och med 1 november 2019 eller efter överenskommelse. Tjänsten är placerad på Kommunal Stockholms län vid Stadshagens T-bana. Vi tillämpar individuell lönesättning. Kollektivavtal finns med Handelsanställdas förbund.

Övrigt

Kommunal arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Ansökan

För mer information kring tjänsten, kontakta administrativ chef Anna Jonazon, telefon 010-442 89 01. Facklig företrädare, Handelsanställdas tjänstemannaklubb är Fredrik Jansson, telefon 010-442 89 05. Vi arbetar med löpande rekrytering vilket kan innebära att tjänsten tillsätts innan annonsens utgång.

Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV till kansliet.stockholm@kommunal.se senast den 30 september 2019. Märk din ansökan ”Ansökan Assistent Stockholms län”.

Lediga jobb