Aktuella kampanjer

På Kommunal arbetar vi året runt med en mängd viktiga frågor. Vissa av dessa driver vi också extra tydligt genom våra kampanjer, som gör att vi kan skapa ett tydligt fokus i hela Kommunal. Därför har alla månader en tydlig värvningsuppgift med en stöttande kampanj, som skapar närvaro i medlemmars och potentiella medlemmars vardag både fysiskt och digitalt. Det krattar manegen för bra möten och skapar stolthet och engagemang hos fackliga företrädare.

Människor håller om varandra i solnedgången.
Foto: Kommunal.

Kampanjerna finns på två olika nivåer, där nivå 1 innebär kampanjer med större budget för digital annonsering som samplaneras med lokala värvningsaktiviteter, och nivå 2 innebär kampanjer som har en mindre annonseringsbudget med centralt producerat material som används i lokala aktiviteter och framförallt sprids i våra egna kanaler. Vill du veta mer om hur processen att ta fram kampanjerna går till och vem som gör vad på förbundskontor respektive lokalt – ta kontakt med din lokala sektion.

Det detaljerade upplägget för en kampanj, med kreativt koncept, text, bild, film och exakt formulerade budskap blir klart cirka en månad innan kampanjstart. Värvningsorganisationen (sektioner och avdelningar) kan som standard förvänta sig ett kampanjkit med kampanjfakta, budskapsstöd, tryckt material, material för digitala möten tex med AO samt eventuellt särskilda give-aways eller annat specifikt material som krävs för kampanjens upplägg.

Aktuella kampanjer 2022

Under hela 2022 är Värva kollega-kampanjen aktiv.

Övriga kampanjer uppdateras med webbadress när aktuell webbsida finns.

Nivå 1

• Gillakampanj (4 april - 30 april):

• Kampanj med skolfokus (1 - 31 maj):

• Kampanj med visstidsfokus (1 juni – 31 augusti)

• Rabattkampanj (1 september – 31 oktober)

• Gillakampanj (1-30 november)

Nivå 2

• Kampanj med fokus personliga assistenter (15 september – 31 oktober):

• Kampanj med fokus trafik (1 - 30 november):

• Julfika (1 - 31 december):

Kommunal tycker

Kommunal är till för att alla medlemmar ska ha bra villkor: bra lön, bra anställningsvillkor, trygghet och inflytande på jobbet. Förutom att förhandla fram bättre villkor i kollektivavtal vill vi påverka politiken som dikterar medlemmarnas vardag.

Så tycker Kommunal

Är du eller någon du känner nyfiken på att bli medlem? Tipsa oss!

Vill du eller någon du känner veta mer om vad det innebär att vara medlem i Kommunal? Tipsa oss, så tar vi kontakt och berättar mer.

Tipsa!