Skapad: 2007-09-12, Ändrad: 2010-01-15

Klarar du en undersköterskas pass?

Få förstår hur tungt en undersköterskas arbete är. Både fysiskt och mentalt. Därför har vi komprimerat ett arbetspass på 8 timmar till ett explosivt träningspass på 16 minuter, så att du själv kan prova på hur tufft en undersköterskas arbete faktiskt är. Välkommen att svettas som en välfärdsarbetare!

Bli medlem i Kommunal

Välkommen att bli medlem i Kommunal! Fyll i dessa uppgifter för att ansöka om medlemskap. Medlemskapet gäller från den första dagen i den månad som ansökan inkommer.

Ett samtal som lönar sig

Alla på en arbetsplats ska ha möjlighet till lönesamtal i enrum med chefen. Men du och dina arbetskamrater kan ligga steget före genom att prata löner i förväg. Det lönar sig – om inte redan i år så på sikt.

Se Kommunal-Nyheterna

Ett nyhetsprogram för och om medlemmarna i Kommunal. I senaste programmet: Kommunal-nyheterna har träffat Stefan Carlsson som behöver hjälp med det mesta och hans personliga assistent Mats Kåremalm.

Värva kollega, få en premie!

Både du som värvar och den nya medlemmen får fina premier. Tillsammans för en starkare fackförening.

Våga ställa frågan

Är du förtroendevald i Kommunal och vill öva dig i att värva nya medlemmar? Nu finns webbutbildningen "Våga ställa frågan" där du kan träna dig i det rekryterande samtalet.

Biljetterna till Liseberg är slut

Efterfrågan på Lisebergsbiljetterna var enorm och alla 20 000 biljetter är redan slut!