Mellersta Norrland

Välkommen till Kommunal Mellersta Norrland.

I Kommunal Mellersta Norrland är vi cirka 25 000 medlemmar.

Avdelningskontoret uppgift är att samordna och stötta Kommunals sektioner i länet.

Kommunal Mellersta Norrland.
Foto: Kommunal Mellersta Norrland.

Som medlem vänder du dig i första hand till din sektion med dina frågor och funderingar. Kontaktuppgifter till just din sektion hittar du längre ner på den här sidan. Du kan också logga in på Mina Sidor där du hittar kontaktuppgifterna och ser vilken sektion du tillhör.

Förhandlingar inom avtal, lagar och samverkansavtal sköts av sektionens förtroendevalda på olika nivåer, från arbetsplatsombuden till sektionsstyrelsen.

På avdelningskontoret arbetar vi med utbildning, stöd och rådgivning till våra sektioner. Här är våra ombudsmän placerade, de har till uppgift att biträda sektionerna och du som medlem i till exempel rättshjälpsärenden och andra tvister.

Har du frågor om den egna arbetsplatsen, ditt medlemskap, lön, fackliga kurser med mera, ska du i första hand kontakta din sektion.

Om du inte skulle få tag i din sektion eller fackliga ombud kan du även ringa eller maila Kommunal Direkt. Det bemannas av rådgivare och kan hjälpa dig mellan 08:00 – 17:00 måndag till fredag.

Är du inte medlem i Kommunal fackförbund, kan du bli det här!

Gilla oss på Facebook för att hålla dig uppdaterad om erbjudanden, inbjudningar, vad som händer och är på gång inom Kommunal och Kommunal Mellersta Norrland.

Aktuellt just nu!

Vill du ta över vårat Instagram konto?

Har du ett Instagram-konto och gillar Kommunal Mellersta Norrland?
Då finns det ett enastående tillfälle för dig att få dela din vardag en hel vecka med alla följare på Kommunal Mellersta Norrlands instagramkonto. Läs mer här!

Dina förmåner som medlem!

I ditt medlemskap i Kommunal ingår en lång rad förmåner. Här hittar du mer information om varje enskild förmån.

Är du intresserad av att gå en utbildning?

Våra medlemsutbildningar har varit mycket populära, och vi tycker att det är viktigt att man får gå en utbildning för att öka den fackliga kunskapen.

Är du intresserad av att gå en utbildning ta kontakt med din sektion eller till avdelningen för mer information om kommande utbildningar.

Mer information finns här.

Lokala Ungkommittén

Är du medlem i Kommunal och under 35 år? Vår lokala Ungkommitté jobbar för att lyfta ungas frågor i Kommunal.

Läs mer här om vilka dem är och vad dem arbetar med

Digital rådgivning med Folksam

Som medlem får du flera förmåner - det är inte lätt att ha koll på allt!

Bland annat omfattas du som ny medlem av flera nya medlemsförsäkringar via vårt avtal med Folksam. Därför erbjuder vi en kostnadsfri medlemsförmån, distansrådgivning med Folksam, där du får gå igenom alla dina försäkringar och din pension under ca 1 timme. En väl investerad timme enligt våra medlemmar!

Boka en tid som passar dig här

Hyr stuga i Jang - mitt i naturarvet Höga Kusten.

Vill du komma bort och känna lugnet av frisk kustluft, höra ljudet av vinden i träden och fåglarnas kvittrande? Då ska du besöka Kommunal Mellersta Norrlands stugby mitt i Höga kusten.

Vi har stugor för uthyrning.

Nu även med online-bokning via kommunal.se/minasidor

Mer information om Jang finns här.

Hyr lägenheter i närheten av Portfjället.

Fjällgården Lindahl ligger i rofylld omgivning vid foten av Portfjället. Fyll dina dagar med vandring, en fisketur, bär- och svampplockning. Eller på vintern - fjällvandra, åk skidor eller skoter direkt från husknuten där lederna börjar.

Kommunal Mellersta Norrland har lägenheter för uthyrning.

Mer information om Fjällgården finns här.

Besöksadress

Västergatan 34