Skapad: 2007-11-12, Ändrad: 2007-11-12

Kommunal Sydost

Vi samordnar och stöttar Kommunals sektioner i länen Blekinge, Kalmar och Kronoberg. Som medlem vänder du dig i första hand till din sektion. Där kan det mesta lösas.

Kommunal.seKommunal Sydost

Arbetsplatsbesök på Landstingets tvätteri

Nästan nio ton tvätt varje dag, fyra olika arbetslag och ett 30-tal anställda. På tvätteriet i Gertrudsvik, Västervik är det bra stämning även om det är stressigt.

Dina rättigheter och skyldigheter som anställd

Medlemsutbildning sektion Oskarshamn

Avdelningsexpeditionen stängd

Avdelningsexpeditionen är stängd för besök fredagen den 31 oktober från klockan 12:00

Är det någon mening att vara medlem i Kommunal?

Förutom att få hjälp arbetsrättsligt och vid löneförhandlingar så kan det vara bra att vara medlem om man råkar skada sig eller blir sjuk.

Ett dag på Polenlägret i Hällevik

Torsdagen den 14 augusti hade jag förmånen att få hälsa på i idylliska Hällevik i Blekinge där barn och ledare från ett barnhem i Plonsk, Polen, spenderar en lägervecka. I år deltog 29 barn i olika åldrar tillsammans med sina ledare och som vanligt fanns här ett gäng av ideellt och hårt arbetande kommunalare.

Semesterstugor

Kommunal Sydost har 18 stugor, semesterstugorna ligger i Blekinge, Halland, Bohuslän och på Öland. Sommarperioden är vikt för medlemmar i Sydost, du ansöker då via din sektion. Övrig tid på året ringer du stugbolaget direkt och bokar.

Kommunal Sydost
Telefon: 010 - 4427000
Fax: 010 - 4427899
Postadress: Pomonavägen 1