Skapad: 2007-11-12, Ändrad: 2007-11-12

Kommunal Sydost

Vi samordnar och stöttar Kommunals sektioner i länen Blekinge, Kalmar och Kronoberg. Som medlem vänder du dig i första hand till din sektion. Där kan det mesta lösas.

Kommunal.seKommunal Sydost

Vill du ha ett av Kommunals mest spännande förtroendeuppdrag?

Under 2013 påbörjade Kommunal ett pilotprojekt med att organisera anställda på utvalda privata företag. Projektet har varit väldigt framgångsrikt varför vi nu tänker utöka verksamheten.Vi behöver därför organiserare till avdelning Sydost som ska inspirera och motivera medlemmar att bygga upp en facklig organisation på arbetsplatsen.

Sektion Oskarshamn bjuder in till verskamhetsplanering

Var med att påverka verksamheten i Kommunal 2016

Medlemsutbildning Öland

Vill du veta mer om facket och vad din fackavgift används till?

Då ska du anmäla dig till Kommunals Medlemsutbildning.

Rekrytera en ny medlem och få en brassestol

Sitt skönt på stranden i sommar

Sektion Vimmerby protestlista

Kommunal Sydost, sektion Vimmerby hade den 18 mars en presskonferens om arbetsmiljön inom äldreomsorgen. Vid presskonferensen överlämnades en protestlista till ett av Vimmerby kommuns kommunalråd Helen Nilsson(S).

Äldreomsorgen på Greklandssemester

Två av Kommunal Sydosts arbetsplatsombud (de arbetar på Nynäsgården i Hjorted, Västerviks kommun) var med i dokumentären ”Greklandsresan” som visades av SVT den 19 mars 2015.

Omorganisation av sektioner Kommunal Sydost

I mars 2013 tog styrelsen för Kommunal Sydost beslut om att starta ett projekt med Sektionsorganisationsöversyn.

Semesterstugor

Som medlem i Kommunal Sydost har du möjlighet att hyra stugor.

Är det någon mening att vara medlem i Kommunal?

Förutom att få hjälp arbetsrättsligt och vid löneförhandlingar så kan det vara bra att vara medlem om man råkar skada sig eller blir sjuk.

Resa till Sydafrika

Länsmuseet i Kalmar arbetar sedan åtta år tillbaka med olika projekt i Sydafrika. Ett av projekten handlar om äldrevård, kulturarv och livskvalité, i ett samarbete mellan Cape Winelands i Sydafrika, Kalmar kommun och Mörbylånga kommun i Sverige.

Kommunal Sydost
Fax: 010-4427899
Postadress: Pomonavägen 1
35261 VÄXJÖ