Skapad: 2007-11-12, Ändrad: 2007-11-12

Kommunal Sydost

Vi samordnar och stöttar Kommunals sektioner i länen Blekinge, Kalmar och Kronoberg. Som medlem vänder du dig i första hand till din sektion. Där kan det mesta lösas.

Kommunal.seKommunal Sydost

Avdelningsexpeditionen stängd

Avdelningsexpeditionen är stängd för besök torsdag 18 december 2014 från klokan 12:00.

Representantskapsmöte med välfärd på agendan

Det blev en heldag med rapporter från olika håll, beslut om verksamhetsplan och budget för Kommunal Sydost. Magnus Pettersson, ombudsman, valdes att hålla ordförandeklubban under mötet och Carina Engstrand, sektion Alvesta, höll i pennan.

Sektion Oskarshamn vann kampen mot arbetsgivaren

700 stycken medlemmar i Oskarshamn höll på att förlora sitt flexibla tidsavtal mot sin vilja. Då startade sektionsföreträdarna i Kommunal Oskarshamn ett arbete för att hjälpa arbetstagarna.

Reportage från Medlemsutbildning i Markaryd

16 förväntansfulla medlemmar kom till kommunhuset i Markaryd för att gå Kommunals medlemsutbildning tillsammans i höst. Utbildningen som startade den 5 november var på två och en halv dagar. Ivriga och lätt nervösa kursledare var Sofi Holmstrand och Susanne Karlsson.

Medlemmar vägleder i Oskarshamn

I Oskarshamn har kommunen sagt upp arbetstagarnas flexibla tidsavtal. Istället vill de införa årsarbetstid för samtliga anställda. Styrelsen för Kommunal Sydost, sektion Oskarshamn vände sig då till medlemmarna.

Arbetsplatsbesök på Landstingets tvätteri

Nästan nio ton tvätt varje dag, fyra olika arbetslag och ett 30-tal anställda. På tvätteriet i Gertrudsvik, Västervik är det bra stämning även om det är stressigt.

Är det någon mening att vara medlem i Kommunal?

Förutom att få hjälp arbetsrättsligt och vid löneförhandlingar så kan det vara bra att vara medlem om man råkar skada sig eller blir sjuk.

Semesterstugor

Som medlem i Kommunal Sydost har du möjlighet att hyra stugor.

Ett dag på Polenlägret i Hällevik

Torsdagen den 14 augusti hade jag förmånen att få hälsa på i idylliska Hällevik i Blekinge där barn och ledare från ett barnhem i Plonsk, Polen, spenderar en lägervecka. I år deltog 29 barn i olika åldrar tillsammans med sina ledare och som vanligt fanns här ett gäng av ideellt och hårt arbetande kommunalare.

Kommunal Sydost
Telefon: 010 - 4427000
Fax: 010 - 4427899
Postadress: Pomonavägen 1