<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" version="2.0">
  <channel>
    <title>Kommunal - Lättläst</title>
    <link>http://www.kommunal.se//Templates/Public/Artikel.aspx?id=15901&amp;epslanguage=sv</link>
    <description>RSS från Kommunal.se</description>
    <language>sv</language>
    <item>
      <title>Lättläst</title>
      <link>http://www.kommunal.se/Kommunal/Globala-lankar/Lattlast/</link>
      <guid>http://www.kommunal.se//Templates/Public/Artikel.aspx?id=15901</guid>
      <description>Om Kommunal Kommunal är till för medlemmarna Kommunal är en fackförening. Vi i Kommunal hjälper våra medlemmar att få en bra lön och att det ska vara bra på jobbet. Kommunal hjälper dig att få bra jobb Om du blir medlem i Kommunal hjälper vi dig att få ett bra arbetsliv. Vi hjälper dig att säga ifrån om något är fel. Vi hjälper dig också att må bra och utvecklas på ditt jobb. När du blir medlem i Kommunal kan&amp;nbsp;du också bli medlem i a-kassan. Från a-kassan kan du få pengar om du blir arbetslös. Medlemmarna har olika yrken Vi som är med i Kommunal ser till att hela vårt samhälle fungerar. De flesta av oss arbetar i kommuner och landsting. Vi jobbar på dagis, vi sköter om gamla och sjuka människor. Vi är brandmän och vi är lantarbetare. Vi arbetar med många olika saker men mest med vård och omsorg. De flesta är kvinnor. Tillsammans blir vi starka Kommunal är den största fackföreningen i Sverige. 500 000 personer är med i Kommunal. Tillsammans blir vi starka. Alla medlemmar får säga vad de tycker och andra människor lyssnar på oss. Vi arbetar för att alla människor i Sverige ska ha det de behöver. Alla ska ha bostad, jobb och en bra sjukvård. När du går med i Kommunal kan du träffa många trevliga människor. och diskutera nya idéer och förslag. Du kan lära dig mer om din lön och de regler som gäller på jobbet. Ring 010-442 70 00 så hjälper vi dig att hitta rätt person att prata med. </description>
      <pubDate>Wed, 02 Mar 2011 15:01:04 GMT</pubDate>
    </item>
  </channel>
</rss>
