Kommunal är till för medlemmarnaKommunal är en fackförening.Vi i Kommunal hjälper våra medlemmar att få en bra lön och att det ska vara bra på jobbet.
Kommunal hjälper dig att få bra jobbOm du blir medlem i Kommunalhjälper vi dig att få ett bra arbetsliv. Vi hjälper dig att säga ifrån om något är fel.Vi hjälper dig också att må braoch utvecklas på ditt jobb.
När du blir medlem i Kommunalkan du också bli medlem i a-kassan.Från a-kassan kan du få pengarom du blir arbetslös.
Medlemmarna har olika yrkenVi som är med i Kommunalser till att hela vårt samhälle fungerar.De flesta av oss arbetar i kommuner och landsting.Vi jobbar på dagis, vi sköter om gamla och sjuka människor.Vi är brandmän och vi är lantarbetare.Vi arbetar med många olika sakermen mest med vård och omsorg. De flesta är kvinnor.
Tillsammans blir vi starkaKommunal är den största fackföreningen i Sverige. 500 000 personer är med i Kommunal.Tillsammans blir vi starka.Alla medlemmar får säga vad de tyckeroch andra människor lyssnar på oss.Vi arbetar för att alla människor i Sverige ska ha det de behöver. Alla ska ha bostad, jobb och en bra sjukvård.
När du går med i Kommunalkan du träffa många trevliga människor.och diskutera nya idéer och förslag.Du kan lära dig mer om din lön och de regler som gäller på jobbet.
Ring 010-442 70 00 så hjälper vi digatt hitta rätt person att prata med.
Anpassa Kommunals webb
Lyssna på text med talsyntes