Skapad: 2007-09-12, Ändrad: 2010-01-15

Här nedan kan du se Kommunals seminarium Är det här okej?– ett seminarium om villkoren för visstids och timanställda.

Ny rapport från Kommunal: Är det här okej? en rapport om villkoren för visstids- och timanställda

Tillfälliga anställningar ökar och skapar otrygghet på arbetsmarknaden. Den visstidsanställda tjänar sämre, arbetar oftare deltid, behöver fler arbeten för att försörja sig, arbetare oftare delade turer och får ingen kompetensutveckling eller medarbetarsamtal med chefen. Det är några av slutsatserna i rapporten ”Är det här okej? – en rapport om villkoren för visstids- och timanställda” som Kommunal släpper idag.

What does a woman need to do to get a raise? Be a man.

At the current pace it will take us over a 100 years until women’s salaries equal men’s. We can’t wait! Participate in the protest against gender inequality:

Inget mer krångel med fackavgiften

Nu har ditt liv blivit enklare. Du som betalar avgiften själv slipper räkna ut den. Och du som betalar avgiften via löneavdrag slipper överraskningar. Istället betalar du en fast avgift varje månad.

Bli medlem i Kommunal

Välkommen att bli medlem i Kommunal! Fyll i dessa uppgifter för att ansöka om medlemskap. Medlemskapet gäller från den första dagen i den månad som ansökan inkommer.

Sänk dina kostnader med Kommunalkortet

Missa inte alla förmåner och rabatter som följer med ditt medlemskort. Nu får du till exempel var fjärde tapetrulle gratis hos Flügger Färg och alltid minst 800 kr medlemsrabatt på charterresor hos Apollo.

Värva kollega och få en fin premie!

Både du som värvar och den nya medlemmen får fina premier.

Kommunal-Nyheterna - programmet för alla medlemmar

Kommunal-Nyheterna är Kommunals nyhetsprogram för och om medlemmarna i Kommunal. Ett nytt avsnitt varannan torsdag.