Skapad: 2007-09-12, Ändrad: 2010-01-15

Klarar du en undersköterskas pass?

Få förstår hur tungt en undersköterskas arbete är. Både fysiskt och mentalt. Därför har vi komprimerat ett arbetspass på 8 timmar till ett explosivt träningspass på 16 minuter, så att du själv kan prova på hur tufft en undersköterskas arbete faktiskt är. Välkommen att svettas som en välfärdsarbetare!

Bli medlem i Kommunal

Välkommen att bli medlem i Kommunal! Fyll i dessa uppgifter för att ansöka om medlemskap. Medlemskapet gäller från den första dagen i den månad som ansökan inkommer.

Lämna avtalsförslag

Berätta vad du vill förbättra på jobbet. 2016 förhandlas ditt kollektivavtal. Men redan nu kan du berätta vad du tycker ska prioriteras i förhandlingarna på ditt område. Här kan du lämna avtalsförslag.

Se Kommunal-Nyheterna

Ett nyhetsprogram för och om medlemmarna i Kommunal. I senaste programmet: I Halland och Jönköping använder Kommunal ett rullande kontor för att komma nära medlemmarna. Kommunal-Nyheterna följde med!

Värva kollega, få en premie!

Både du som värvar och den nya medlemmen får fina premier. Tillsammans för en starkare fackförening.

Ett samtal som lönar sig

Alla på en arbetsplats ska ha möjlighet till lönesamtal i enrum med chefen. Men du och dina arbetskamrater kan ligga steget före genom att prata löner i förväg. Det lönar sig – om inte redan i år så på sikt.

Våga ställa frågan

Är du förtroendevald i Kommunal och vill öva dig i att värva nya medlemmar? Nu finns webbutbildningen "Våga ställa frågan" där du kan träna dig i det rekryterande samtalet.