Skapad: 2007-09-12, Ändrad: 2010-01-15

Anhöriga tvingas bära koordinatörsroll när hälso- och sjukvården kring sjuka äldre brister i samordning

Undermålig samordning av vård och omsorg av sjuka äldre drabbar även många anhöriga som tvingas in i en ofrivillig, tidskrävande koordinatörsroll. Tre av fem anhöriga ställer sig samtidigt kritiska till att privatiseringar och valfrihetssystem är bra reformer för att förbättra för äldre och deras anhöriga.

Bli medlem i Kommunal

Välkommen att bli medlem i Kommunal! Fyll i dessa uppgifter för att ansöka om medlemskap. Medlemskapet gäller från den första dagen i den månad som ansökan inkommer.

Kommunal-Nyheterna - programmet för alla medlemmar

Kommunal-Nyheterna är Kommunals nyhetsprogram för och om medlemmarna i Kommunal. Ett nytt avsnitt varannan torsdag.

Gilla Jobbet - mötesplats om arbetsmiljö

Den 22–23 oktober 2014 förvandlas Stockholmsmässan till Sveriges största mötesplats för arbetsmiljöfrågor. Välkommen att inspireras av över 100 seminarier, utställning, forskning, praktik, åsikter och insikter.

Träffa Kommunal på VA-mässan

30 september inleds årets VA-mässa på Elmia i Jönköping. Kommunal är på plats och pratar om vikten av att utbilda fler drifttekniker.